Aktuell (Auswahl)
Jesacher-Rößler, L. & Kemethofer, D. (Hrsg.). (2024). 10 Jahre Regelschule - die (Neue) Mittelschule. Münster: Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830996392
Ausführlich
siehe: https://docs.google.com/document/d/1nvB6GtlaBd5lHngYz8pFQTZ4Y5qRryXGJGwJmO6HbVc/edit
Awards
Kemethofer, D., Weber, C., Brauckmann-Sajkiewicz, S. & Pashiardis, P. (2023). Examining the trident: how data from the PISA study can be usedto identify associations amongcontext, school leadership andstudent outcomes. Journal of Educational Administration, 61(2), 162-177. https://doi.org/10.1108/JEA-02-2022-0030
Tätigkeiten als Reviewer
- Center for Educational Policy Studies Journal
- Die Deutsche Schule
- Educational Administration Quarterly
- Educational Assessment Evaluation and Accountabily
- Journal of Educational Administration
- OfI - Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte
- Zeitschrift für Bildungsforschung
- Zeitschrift für Hochschulentwicklung
- diverse Sammelbände